Wahai Blogger "Murai Anak Emas, siapakah yb ini...?

YB Dari Kelantan Terpekik Terlolong Bersama Perayu Undi Di Bagan Pinang

Aku rasa nak tergelak besar, bila aku ternampak sorang YB muda dari kelantan yang berpangkat juga lah dalam hiraki pimpinan Pas Kelantan.

Waktu tu lebih kurang jam 4 lebih pada hari mengundi di SMK Bukit Saujana bagan pinang.

Dia bolih buat kerja macam provoke perayu undi lawan, siap dengan gaya tangan lagi, ish ish low class gitu, ingat Yb, orang selalu perhati, kita tu wakil rakyat Pas tau…, tak kena la dengan image Yb, cam aku, aku rock, rock pun 1 undi juga, tak cukup 1 undi tak leh perintah negeri tau.

Yang rock, yang pakai seluar nampak buntut, pakai seluar pendek, kaki dadah, kaki botol, kaki judi, betina tunjuk pusat bertindik, bekas banduan, kaki betina, pelacur, mat rempik, betina lepas rambut dan yang lain2 kaki lagi, undi mereka mahal juga, jangan pandang sebelah mata, perlu di beri perhatian, bila demo ni jinak ngan kita, slow2 lah tarbiah mereka jangan pulak buat kejutan mendadak.

Yb ? jiwa muda belum habis lagi ke ?, itu la dulu tak sempat nak layan jiwa muda, loghat nak jadi Yb, walau pun belum berpengalaman dan bergaul dengan berbagai lapisan masyarakat.

Kan sumbang namanya kalau buat kerja cam gitu, betul, mungkin Yb nak tunjukan yang Yb sanggup turun padang memberi sokongan moral kepada ahli2 parti, tapi tak kena tempat.

Lain lah kalau Yb mengetuai demonstrasi ke, perarakan ke, atau mengetuai sesuatu protes untuk menyerah memo, itu patut Yb terkehadapan.

Malu aku sikap sebegitu, mungkin aku silap beranggapan begitu pada Yb, persepsi orang lain bolih jadi berbeza……………….dalam politik penuh dengan persepsi Yb, !'m sorry ! Yb.

Petikan dari Murai Anak Emas


Comments